Kurcze. Mam podobny setup (V-cam), bawiłem sie kołem i w odczuciu jedyne pozytywne wrażenia dawało wyprzedzenie kółka. Przy opóżnieniu nie zauważałem poprawy dołu. Wręcz przy solidnym wyprzedzeniu 8-10st dół tez się poprawiał :)
No to chyba, jednak wyprzedziłeś o 4 (+4). Wałek i całe koło obraca się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeśli wewnętrzną część koła obrócisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara (Zewnętrzna część trzymająca pasek pozostaje nieruchoma) to wyprzedzasz (+), bo krzywki wcześniej zaczną otwierać zawory niż w ustawieniu zerowym.
9 komentarzy:
Jakie były różnice w ustawieniach w tych 2 wykresach? Co tak ładnie zwiększyło moment obrotowy na niższych obrotach?
różnica spowodowana przestawieniem wałka rozrządu z jakichś +3/4st na -3/4st.
Fajnie. A jaki masz wałek? IPD czy coś z wolnossaków? Turbo fabryczne?
Ogólnie fajna fura :D Pobaw się jeszcze zapłonem, wtedy robi się fajniej!
wałek mam V, turbo fabryczne 13c, a co do zapłonu to jest sterowany przez komputer.
Opóźniony o 3/4 st. czyli 0,75 st. ( niecały 1 stopień)?
nie nie, koło 4 stopnie ;)
Kurcze. Mam podobny setup (V-cam), bawiłem sie kołem i w odczuciu jedyne pozytywne wrażenia dawało wyprzedzenie kółka. Przy opóżnieniu nie zauważałem poprawy dołu. Wręcz przy solidnym wyprzedzeniu 8-10st dół tez się poprawiał :)
hmm tzn mówiąc -4st mam na myśli przesunięcie wewnętrznej części względem kółka w prawo
No to chyba, jednak wyprzedziłeś o 4 (+4). Wałek i całe koło obraca się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeśli wewnętrzną część koła obrócisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara (Zewnętrzna część trzymająca pasek pozostaje nieruchoma) to wyprzedzasz (+), bo krzywki wcześniej zaczną otwierać zawory niż w ustawieniu zerowym.
Prześlij komentarz